Pluspoäng

Varje dag blir lite, lite bättre. Jag hittade skor idag. En poäng. Jag åt upp nästan hela lunchen. 2 poäng. Jag svettas i ullkofta. 5 poäng. Jag vill inte träna fast jag borde. Minus 102 poäng. Totalen är ändå minus. Men inte minus i oändligt antal. Minus en hanterbar summa. Som att ha minus på kontot den 24:e. Det okej. Att ha minus på kontot den 12: e är inte okej. Två vitt skilda saker.


Imorgon är det fredag. Därefter gudskelov. Det lyste upp hela min vecka - det där. Lilla och stora gudskelov. Jag ska vila mig och unna mig hela gudskelov. Läsa alla tidningar som turken kan uppbåda, dricka te i timmar och promenera i vad som börjar likna vårsol.


//


Kommentarer
Postat av: mostern

...och sätta nya skor på foten, vrida den fram och tillbaka, vicka upp och ner, spegla och tänka; så bra ändå att ha en aldrig så liten moster i London lite då och då när andan faller på.
De står faktiskt i farstun och skäller och undrar när du kommer!

2008-03-28 @ 13:59:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0