Inte idag

Nej Emma, inget bloggande idag. Trots regnet och det kalla kaffet jag fick av en suris på coffeecup imorse (för bloggen tröstar ju den tröstlösa).


Vaknade med en känsla av att allt var overkligt imorse. Nu är jag verkligen på paus. Jag har slutat andas vissa delar av mitt liv. Som att kroppen skulle sluta pumpa blod till en arm eller ett ben. Fast större. Torson kanske. Eller huvudet. Det är som att låtsas att man inte kan vridakroppen åt vänster. Som att ha skor på sig men låtsas vara barfota.


Nationalromantiska beskrivningar av att vara barfota har aldrig varit min grej ändå. Ingenting i mig väcks till liv av varm sand mellan tårna, av mjukt försommargräs mot vintertrötta fötter. Jag tänker bara på hur knasiga fötter jag har. Då.


//


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0