Bråttom

Jag är glad. Konstigt för jag har absolut ingenting att vara glad för. Men tjejerna på lunch livade upp. Vi ska jaga matchomän ikväll. Typ Edmund Dantés och Jean Valjean. Vi träffade några poliser bredvid M/S Flyt som skulle dyka efter lik. Vi hoppas träffa dem på Village ikväll. Vad har du gjort idag, får liksom en helt ny mening. Jag vill inte vara arg längre. Jag vill tycka på riktigt att M är värd semester. Att vi behöver det här.


Sämre ting finns än att leta efter Jean Valjean på Village med ett gäng tjejer som är så himla vilda och knasiga att den där hackspetten i Kalla Anka på julafton framstår som en sömngångare. Paris Hilton framstår som en trebarnsmorsa i Borås. I sina svarta kappor och ballerinaskor i slaskblöta januaristockholm. Sina Bayswater som de tagit lån för att köpa och det faktum att de är fullständigt medvetna om allt det. Och ändå ska betala 200 kronor på Village alla de nästkommande 17 helgdagarna. För sedan är man stammis och då är lugnt. Vi har startat bokklubb för vi vill få en förevändning för att dricka mer vin. Oftare. Säga vad man vill om de där tjejerna men de vet då vad förströelse är. Det är konst för dem.


Fan, jag måste gå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0