jag köpte min kärlek för pengar

Fredag. Läppstift, kortare kjol än vad som får anses vara företagsmässigt och champagne inför kvällen på kylning. Förhoppningsvis eftermiddagen. Troligen kvällen. Lååååångt möte väntar. Lång helg. Lång vår.


Idag sämre än vanligt. Inte alls fredagsmässigt humör. Den springande punkten är - jag är inte lycklig. Allt är relativt, jag är varken jätteglad eller jätteledsen. Varken tillfreds eller missnöjd. Varken rädd eller ensam. Kall eller varm. Jag är bara


inte lycklig.


Det är som ett skoskav, en efterhängsen längtan efter. Någonting mer. Någonting större, tydligare, tryggare. Lycka som kräver och som ger utdelning. Lycka som är mera varaktig än en barmeny på gondolen om några timmar. Bättre än en film hemma i soffan, en makeover hos frisören, en utekväll bland glada tjejer. Jag vill ha.


mer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0