4 timmars stärkande sömn väntar

Om jag var arbetslös nu skulle jag gå in i väggen. Det är bra med för mycket jobb. Jag slipper tänka så mycket, vara ensam så mycket, ringa in förstärkning när kvällen känns för lång. Jag slipper det. Jag har inte varit vaken, och ledig, på fyra dagar. Alls. Kom hem. Nu. 00.37. Upp imorgon 06.30. SENAST. Ledningen sammanträder i det röda konferensrummet 09.00.


Varje morgon är det alldeles outhärdligt och i bråkdelen av en sekund vill jag skrika. Sedan går det över, jag minns då att han inte legat där på väldigt länge nu. Det faktum att jag därefter kan gå hela dagar, festliga nätter och stilla kvällar framför tv:n utan att vilja skrika skrämmer mig. Att det aldrig är svårare än så. Än lite saknad efter en rygg att snooza mot. Strax innan solen går upp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0