Svensson svensson

På dagarna har dessa kvinnor sina designväskor lojt slängda över armen på lunchdejten. Hälsotallrik med paprikakyckling och pinjenötter, bulgursallad med bresaola och indonesisk skaldjurspasta på Tamarindo. De röker Davidoff slim och knallar obehndrat omkring i 8-centimeters på kullerstenar. I rött lack tisdagen till ära. Jag längtar till Kronhallen lite. Och adidasbyxor. Jag vill ju ha raggmunk till lunch! Och hemgjorda köttbullar med rårörda lingon. Jag vill dricka mjölk hellre än Pellegrino och jag tycker visst att man kan äta en dubbeldaim efter lunch fast det är tisdag. Är jag hon? Sussie? Sussie med det spanska efternamnet. Sussie med naglarna och Pradakappan som hon slänger runt sig som vore det en oljerock. Hon skrattar aldrig så det hörs, hon dricker bara torra starkdrycker och jag tror inte jag sett henne äta en ordentlig måltid. Definitivt ingen dubbeldaim.

Jag ska kanske bo i hus då. Med träpaneler i furu. Med en sådan där välkommenskylt med ankor på. En stor anka och sedan 4 små med bokstäver på sig. I mina skåp finns lätta, yoghurt med smak och formfranska.

Du kan ta Britta ur värmland, men kan du ta värmland ur Britta?

E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0