Julgranspyntet på dinner-party

Jag har just uppdaterat min facebook-status till att jag är en excelbabe. Jag är trött på det. Jag är en excelhäxa eller något annat med klang av att jag är så förbannat trött på att göra saker som jag aldrig varit ämnad till. Jag säger som den där tjejen i topmodel som slutade högstadiet i våras eftersom det "fanns större planer för henne"; det finns större planer för mig än budgetarbete. Much bigger.

Och jag är så ful! Jag är julgranspyntet igen. Jag är halmbocken som stått ute på Kirstens tomt tills det blivit juni. Den är mörk och möglig av allt snöglopp, alla kalla vårvindar och saltet från bilarna och plogdrivorna. Jag är den där girlangen med lysdioder som slutat fungera, men som ändå blivit en del av året-runt-inredningen. Jag är de allmänna julbordens sista timmar, utförsäljningen av paketsnöre, en dumpningsplats för avklädda barrträd.

Ikväll ska pyntet på middagsbjudning. trött, påsig, hängig och missnöjd. Excel ska följa med. Oinbjuden.

//

Kommentarer
Postat av: mostern

...eller som ostkroksfatet när man inte är sugen längre.

2007-10-26 @ 21:14:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0