Arlanda nästa

Ska du som chef få anställda att trivas på en arbetsplats är det inte att rekommendera att gå bakom ryggen, underminera och emotsäga alla former av svensk ärlighet. Han är en hemoröjd. Jag hoppas på alla sätt att den där pulserande ådern han ocharmigt nog har under ögat briserar snart. Imploderar.


Elisabeth, den första vinterkänningen är på gång. Det var överlämningen som nyhetsankaret gjorde till väderpresentatören imorse. Vintern är i Dalarna nu, det ska snöa i Sälen imorgon. Jag hade inte tänkt att beslutet att ta på sig ullkappa och handskar skulle bli så definitivt. Jag hade tänkt att jag skulle bära på handskarna under några veckor. I väskan för kalla kvällar. Jag hade tänkt att jag skulle kunna varva Rodebjer i ull och Carin Wester i bomull. Att sol skulle betyda Carin Wester.


Nej, när får man ett glas vin och lite ostkrokar på Arlanda?


Kommentarer
Postat av: Mostern

...på väg till en thailändsk strand, kanske och med siktet inställt också på billig shopping i Bangkok?
Jag har dock en humoristisk, inkännade, klok och kunnig mogul att förhålla mig till. Jargongen viner, vi härjar och blir rörande överens. Bliss.

2007-10-09 @ 21:00:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0