Tisdag morgons jävla skit

Saker jag verkligen AVSKYR tisdag morgon:
1. Att ta upp mackor ur brödrosten som är så varma att jag bränner mig och istället kastar mackan på golvet. I rent raseri. Jag känner hur ilskan liksom kokar upp i mig och jag tänker på hormoner och försöker lugna mig. Oklart varför det skulle lugna mig.
2. Komma ut och inse att att man har alldeles för mycket kläder på sig och ändå vingla iväg i höga klackar och åt helvete för mycket att bära.
3. Trängas på tunnelbanan och det här är den absolut värsta punkten. Jag VILL inte att okända människor ska hosta mig i ansiktet, jag har ingen lust att lyssna på dumma ungars pladdrande och att läsa tidningen är otänkbart. Jag har Botkier som väger 103 kilo på armen och en dator mellan knäna. Chaufförer på morgonen har också en tendens att köra som svin så därför vinglar jag omkring i vagnen . Andra resenärer vill kräkas rakt över mig och någon fäller en kommentar om 'hur jobbigt det är med folk som har stora väskor'. Sammantaget är tunnelbaneresan en enda väntan, man står och spänner hela kroppen och räknar mantran för att snart få gå av. Jag svettas men det är ingen idé att ens försöka klä av sig i trängseln. Jag har ont i halsen.

Sedan kommer man till jobbet . Här börjar helvetet på riktigt.
E


Kommentarer
Postat av: Jenny

Faan va go du är :) Saknar dig.. ska försöka pressa telia nu.. det måste FUNKA!

2007-05-15 @ 21:42:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0