Semesterlängtan

Det var fredag och sedan lördag, sedan var det söndag, sedan lördag igen och sedan söndag. Konstigt med klämdagar. I lördags (tvåan) vara plötsligt alla på East. Men det var en konstig dag att gå ut på. Tråkig och onödig och hela dagen igår kunde jag inte njuta ett dugg. Jag städade, vantrivdes i min lägenhet, tränade inte och åt äcklig mat. Sedan fick jag liksom ångest och kände att jag måste göra allt idag. Allt som jag inte hinner annars. Egentligen borde jag ägna sådan tid till vila eftersom det de facto är det enda som jag aldrig hinner.

 

Och så fick jag ett plötsligt infall och allt kändes okej, roligt och att jobba kändes som en högvinst. Att jobba är okej men jag borde verkligen snarast ha semester. Snarast! Och under en längre tid. Under veckor i sträck så att jag både kan städa och inte göra det. Tvätta en dag och måla naglarna en annan. Går runt Årstaviken en dag och handla middag en annan.

 

Om jag bodde på landet idag skulle jag grilla revbensspjäll och göra potatis i ugn. Jag skulle sedan sitta på altanen och höra träden susa. Fast det är klart ? M:et, lite nattamat och tv är inte fy skam det heller.

 

E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0