Semester nån?

Woho! Så är det i rullning. Av någon underlig anledning innebär det mer kraft även här på Peter Myndes Backe. Jag kan ignorera och vända mig om. Jag måste det nu. Jag börjar vänja mig vid semestertanken. Jag kan mycket väl tänka mig att stänga av mobilen. Jag ser det framför mig. Jag lägger skiten i en låda!

Imorse väcktes jag av kurireren Vladislav som behövde pengar. Jag pratade med SAS från sängen i 40 minuter och försökte övertyga kvinnan om att låta Vladislav resa trots att hans efternamn var felstavat med en (1) bokstav på biljetten. Första hindret avhjälpt. 10 minuter senare, när jag står i duschen, ringer redaktionen. Det går inte skicka vår största kunds utskick och IT-support svarar inte. Väcker IT-support således. Tvingar upp en sömnig dansk som skickar, via Danmark. Andra hindret avhjälpt. När jag äter frukost ringer IT-Support. Det där vi pratade om igår kommer inte funka, det ringer bakom - chefen. När kommer du in? Möte med Danmark säljarnas konferensrum om 10 minuter. Det blir ingen frukost. Jag panikstyrker en kjol, kastar ihop en knut i nacken och sticker. På vägen till jobbet ringer Kristina. Mötet idag framflyttat till 13.00. IT-Support ringer 4 gånger bakom, men jag svarar inte. Norges vd undrar när vi är klara med gårdagens uppmaning. Jag ringer RED från en cykel i rusningstrafik på Götgatan. Kjolen är redan skrynklig. När är vi klara? Inom tre timmar men vi behöver mer personal om vi ska klara det. Ringer Anna, som är i Baskien, kommer hem på tisdag. Måns sover men kommer innan lunch. Lars är redan på väg. Tredje hindret avhjäpt. Swedoffice ringer, obetald faktura och pappersleveransen kommer inte fram innan den betalas. Okej, betalar fakturan kvickt och faxar kopia på betalningen. Fjärde hindret avhjälpt. Möte med Danmark sex timmar sedan. Klockan 16.30, 9 och en halv timme efter brutal kurirväckning börjar arbetsdagen. Budgetplanering, personalvård, arbetsmiljöfrågor. Stämma av kassan och göra sommarschema.

Det är skämt I tell you. Ett skämt.

/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0