Möte med de tio största

När jag går till jobbet luktar det syrén hela vägen från mig och till Gullmarsplan. De hänger tunga över vägrenen och det är kvavt i luften. Men som de luktar. Jag tänker student och ungdom och barn och mammas häck (igen). Jag tänker Rjukan och frukost på mormors bakgård. Minst av allt tänker jag möte med de 10 största kunderna innan maj är slut. Det får nämligen vara bra nu. Det måste sluta någon gång. Den rusande, rusande våren måste någon gång resultera i en stilla, stilla sommar. Inte Riche en enda gång. Inte vinglandes och sympatirökandes på East.

Rikard påminde mig om den där Eastnatten i fredags. M var rundare men luktade som vanligt. Sedan Morrissey på balkongen. They who should love me walk right through me. I am a ghost but as far as I know, I have'nt even died.

Nu, ordna möte med de tio största kunderna, betala ut löner, skicka preclosure och ringa och fjäska för storkunden nummer ett. Allt detta innan lunch.

E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0