Liggförbud

På tunnelbanan idag en hel drös med ungar på väg till utflykt. Varje gång tunnelbanan satte igång att rulla skrek alla barn av skräckblandad förtjusning. Hela färden handlade om huruvida de höll sig eller inte, i vem de höll i sig och hur nästa stopp/start skulle bli. Hur läskig liksom. Runt dem står vuxna och ler åt plingande barnskratt och skrik. Flickorna har spännen i håret, ser jag - omsorgsfullt ditsatta av mammor runt om i stan. Pojkarna har tuffa kepsar och en har en spindelmannenring som han inte kan sluta titta på. Alla barnen som står där, är älskade.

Jobb till halv två inatt.  Följt av extrem kort vila för jag målade naglarna till 'två och en halv män' som börjar 1.35. De blev röda för det passade inte med hallonrosa till sjalen jag har på mig idag. Jag är sjuk, jag vet.

Ikväll, efter krävande jobb och träning, ska jag formligen kasta mig ner i soffan  och kolla när McDreamy hånglar upp hon som bara är snygg i serien men aldrig på paparazzibilder.

Ska han äntligen ligga med dig då, undrar jag uppriktigt. Nej, tydligen inte, han vill att vi ska va ihop och då ligger man tydligen bara efter hela kitet, dvs dinner and a movie. Triumfatoriskt meddelar jag att jag är inne i värmen igen.

E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0