Jag älskar dig, du vet det va?

Det börjar alltid på engelska.  Ett 'Love you' när alla hörde på Carros fest.
Jag visste att han velat säga det länge. Att orden egentligen aldrig upphört att betyda något. Han sa det flera gånger. Hela kvällen och därefter i veckor varje gång vi pratade i telefon.

Och så tidigt, tidigt en morgon när vi just vaknat utan att veta varför sa han det så att jag nästan inte hörde. Jag älskar dig.

En kursare skrev en gång

Efter det första jag älskar dig
kom resten lika lätt och tätt som regnet
en campingsommar

Till vardags är det fortfarande 'love you' och alltid i förbifarten. Sedan blir det mörkt och man är trött och naken och inte full och inte nykär och inte snäll och inte snygg och inte smal och inte frisk och inte needy. När man inte bett om det, fiskat efter det, krävt det eller ens längtat efter det.

Jag älskar dig, du vet det va.

Ibland får man svar , Ibland inte.

E


Kommentarer
Postat av: Culprido

Word from the wise... ;-)

2007-05-29 @ 13:21:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0