Gå till fängelset. Gå direkt till fängelset utan att passera Gå.

Min chefs dotter ringer till farmor inför varje högtid och säger något i stil med att hon önskar sig en docka i julklapp men lillasyster en bil. För hon KLARAR inte tanken på att lillsyster skulle få en bättre present. Hon klarar inte ens tanken på att lilasyster skulle få en lika bra. Tjejer är så. Det är kanske gentiskt.

Ebba von Sydow får sparken. Jag är helt säker på att det faktiskt är sparken hon får. Hon är karriärist, hon är nämnda storasyster. Varför skulle hon ta den prestigeförlust det medför att göra en webbportal framför tryckt tidning? Jag jobbar med det här varje dag - tryckt material går ALLTID före webben. ALLTID. Webben är ett komplement - inte en ersättning. Dessutom säljer Veckorevyn inte nyheter - de säljer en trevlig present på väg hem efter en jobbig dag. En liten stund i soffan med en kopp te innan man somnar. Inte ett interaktivt forum om - Ebbas lyxlirarliv (det mest irriterande med det är för övrigt att hon får det att låta som om ALLA levde enligt hennes ekonomiska standard).

Jag och min 13-åriga, ljuvliga kusin som med Veckorvyns Parisspecial i högsta hugg gjorde stan osäker fann att varenda tips var butiker i Paris finaste kvarter. Butiker bredvid Pradas europeiska flaggskeppsbutik beskrivs som en 'pärla för skoälskare, ni måste dit!'. En pärla för vem - en 13-årig medelklasstjej med 200 euro på fickan?

Målgruppen Ebba! Målgruppen och tilltalet.

Det värsta är att hon skapat en standard bland övriga Cafépublicerade modedonnor. Nä men alltså brudar - släpp sargen och kom in i matchen.

/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0