När telefonen ringer kanske jag svarar

Mitt brandtal för att få lugn och ro verkar ha fungerat. På en front. M fortsätter att vara en ganska lagom tjock vägg. Man behöver både 'every man for himself' och 'no man is an island'. Genom hela livet. Livet går ut på att man ska orka hålla sig uppe fast man vet att man ändå ska dö. Ironiskt nog. Att hantera fullständig lycka utan melankoli.

Jag ska ha semester i 5 (f e m) veckor. Betalt. Jag ska inte göra nånting. Ligga vid sjön, där uppe, och läsa Stieg Larsson. Bada när jag är varm, äta när jag är hungrig, sova när jag är trött. Mormor ska göra kotletter på lördagar och när semestern är slut kommer jag inte minnas hur många gånger jag åt kotletter. För det kommer vara så många. Brorsan tar hand om mig också. Det blir grillad kyckling i folie och sallad med majs. Det blir raggmunk och fläsk på Mys och jordgubbar med socker på mackan.

När telefonen ringer kanske jag svarar.

E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0