Mat på årets varmaste dag

Idag. idag, mina vänner, kan INGENTING förstöra mitt goda humör. Ja, det känns som att jag är i klimakteriet men det beror på att det är 30 grader varmt ute, klockan 8 på morgonen. Jag har ny, ljuvligt mjuk benvit spetsklänning från Hunky Dory. Det blir champagne i solen hela eftermiddagen och när solen går ner, filtar och kokkaffe med mamma och pappa. Det blir snittar och västerbottenopaj och marängtårta och tapenade och pesto och bruchetta och bresaola och parmesan. Det blir ljuvligt, ljuvligt, ljuvligt. Bättre än födelsedag och julafton tillsammans.

Företagsfrukost i okontorsenlig spets. Först. Det luktar plättar från köket.

Jag shappar.

E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0