Lat måndag

Jobbar hemma idag! jag sa det igår lite på skoj, nu är det liksom verklighet. Det är så skööööööööööööööööööööönt. TV:n står på lite tyst i bakgrunden, vilket är betydligt bättre än 17 tokringande telefoner, 13 stressade säljare och en chef som inte ens gått grundkurs i personalvård.

Igår förstörde nämnde chef en alldeles ljuvlig grillkväll i Sköndal. Ringer och börjar prata om rutinuppryckningar som att dessa rutiner är hans största problem. Det är det inte. Det är bara något han kommer på. I Sköndal pratar vi om incitament. Jag har inga, kom vi på. Jag har totalt 11 semesterveckor. Jag tänker ta ut alla. A L L A.

Och ute är det sommar redan. Vi promenerar från Hökarängen till Sköndal och pratar om att bo på landet. Vi vill plötsligt inte alls köpa lägenhet i vasastan, vi vill bo här, bland blommande syrener och nyklippta gräsmattor. Någon bygger en veranda, någon annan putsar på sin båt. En kvinna kommer ut från köksdörren med en bricka med kaffe. Det är sömnigt och hela förorten fjäskar med sina prunkande trädgårdar och lummiga skogsbryn. Vattnet kluckar mot stranden.

E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0