Trevlig helg!

Inatt har vågorna rullat in under balkongen hela natten. Jag drömmer framåt morgonen att vi öppnar flortunna gardiner och halvvaket låter havbrisen svalka sängen. Som i Mitt Afrika ungefär. Eller ni förstår åtminstone kopplingen till filmiska kolonialbritter och deras mygggardiner som böljande briser i morgonvinden. På en plantage i Indien. De har koketta sjöjungfruklänningar och tropikhjälm.

Jag vaknar förstås i Stockholm men just denna fredag har även det sina fördelar. Dimman ligger tät över SöderMälarstrand och Waynes har gjort kaffe till mig. Utan att jag ens beställt. Det är löneutbetalning och bara sju (7!) dagar kvar tills havsbrisen och bikinin och rosévin och värmen och solen och soldimma och september vid medelhavet. Det är fredag och helg och mer än 48 timmar innan tönten och jag har nästa dust. Jag önskar honom en trevlig helg, samt pungbråck och ett ytterst svårartat utbrott av hemoröjder.

E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0