Låtsasjobb från 07

Mäh, du får väl låtsasjobba lite då, säger Carro. Jag har inte ens tänkt igenom möjligheten. Det är ju f a n t a s t i sk  t . Tänk hur mycket jobb jag kommer få gjort? Ja, dvs i form av att söka andra jobb, skaffa vänner jag inte behöver på facebook, och bli känd för min blogg. Jag kommer hinna klistra upp mina kvitton över dagliga inköp på stora pappersark (så att man varje dag förstår hur mycket pengar man lägger på ditten och datten) och jag kommer hinna gå pervers mycket på Awesome Rags och välja ut den mest fabulösa FASR-blåsan som PUB har att uppbåda. Jag har nu jobbat i 46 minuter med följande:

- Gjort två nya kompistest på Fejjan. Jag är 66 procent lik min förre chefs bästa kompis. Det betyder 'bästisar'. (oklart hur testet räknar ut detta)
- Läst samtliga 5 hotmail-mail. Mest spam, och en alert från 'Lina' på Blocket som nu säljer sin Dior Saddle i rätt färg. 6 papp vill hon ha.
- Kollat de roliga mailen i min jobbmail. Det fanns två You-Tube-klipp, ett fotoalbum från ett cocktailparty i förra veckan samt en inbjudan till ett nytt cocktailparty (läs ostkrokar och grogg)
- Försökt pilla bort det vita luddet från min födelsedagskruksväxts blad (tidsåtgång ca 22 minuter)
- Speglat mig och bytt färg på ögonskuggan. Det blev greige, det är fett inne nu
- Kokat kaffe och vispat mjölken utan att bjuda någon annan fast det blev kvar.


E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0