I svarta jeans, torsdag

Jag avskyr värmen. Jag gick till jobbet imorse och redan vid nerfarten till Hammarby Sjöstad rinner svetten på magen. Jag önskar jag kunde ha som Sussi; tunna, tunna bomullsklänningar och sandaler. Men nej, gud har inte beviljat kjolben till en gammal avdankad elitgymnast med världens knäppaste gentiska vad-arv. Det är inte aktuellt. Svarta jenas blir det istället. och en skjorta som skrynklar ihop sig så fort jag så mycket som pendlar med armen. Kort sagt, jag ser f ö r d j ä v l i g ut när jag kommer fram. Jag hinner även spilla kaffe på sagda skjorta. Jag är snorig också, och lite blek.

Dessa kvinnor och deras korta kjolar. Det är orättvist. De flesta har inte ens lagt ned hälften så mycket kraft och energi. Som jag.

5 valnötter per dag Emma, inte fler. Där sitter en 38-åring i fantastiska ben och äter lakritsglass till lunch. Blir jag en amöba i mitt nästa liv?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0