Hej smör och mager ost

Jag har läst en ny bok. Om stenåldersdiet alltså. Den är inte lika hardcore och man får äta mager ost, man får dricka måttliga mängder öl och vin och smör finns på listan över okej fetter. Jag gillar den boken bättre. Socker är dock svårt. M sitter i soffan och äter glass med cookiedough och choklad.

Två veckor kvar och sedan sitter jag i en solstol och dricker kaffe vid den här tiden. Jag säger något intetsägande till M om förbisvepande moln, om brännande bröst och om den tjocka holländska tanten som är så fruktansvärt brun. Eller är hon islänning? Ssschhhhh....
M sover kanske lite, som alltid, med Morrissey sprängande i lurarna. Han vaknar till 'Boxer' och vi går till havet och ligger i badring tills skinnet svider av salt. Vårt största problem är vart vi ska äta lunch och hur dyr kvällens cava ska tillåtas bli. Det blir kanske rent av Moët.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0