Think of me as just your fan - who remembers every dress you ever wore

Det gör lite ont nu på kvällen. Men det är okej. Det känns bättre nu när jag är varm, påklädd, mätt och inomhus. Tv.n skrålar och det finns te och saft och nötter och vindruvor och frön och minimorötter. Det finns dvd-filmer för sömnlöshet och serietidningar för vuxenflykt. Det finns nog inte någon som gillar att vara hemma lika myckt som jag. Som Elling säger att har man nu fått en så fin lägenhet av Oslo Kommun så ska man väl inte gå ut hela tiden.

Jag har bläddrat i listan över andra bloggar (ja, jag är strängt upptagen av andra människor) och en snabb överslagsräkning visar att tjejers bloggar handlar om tre saker; vad de har på sig, vad de äter och kändisar som de vill
a. ha sex med
b. ha ett förhållande med
c. se ut som

Jag skulle vilja säga att min blogg handlar om betraktelser och bejakelser. Om upptagenheter. Det är därför jag inte tar kort på mig själv i leggings varje morgon.

Idag var en utmärkt dag - fast fötterna. Fötterna ville ut hela dagen. De har inte hämtat sig ännu. Det gör de troligen inte innan de trampar daggvått värmlandsgräs. Jag ska hänga tvätt hos mamma när jag kommer hem. På baksidan i morgonsolen. Jag känner hur fötterna och benen ger med sig. I kylen finns jordgubbar och ost. Svartvinbärssaft gjord med kärlek (av grannen).

E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0